Sıkça Sorulan Sorular

Okul öncesi eğitimle ilgili birçok isim kullanılıyor, hangisi doğru? 03/01/2020

 

Aslında hepsi doğrudur. Bağlı oldukları kuruma, verilen hizmete ve çocukların yaşlarına göre farklı isimler kullanılmaktadır.

A) Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı-Resmi Okul Öncesi Kurumları (1739 ve 222 sayılı Kanun doğrultusunda açılanlar):

* Anaokulları: 36-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla açılan okullardır.

* Anasınıfları: 57-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla örgün eğitim kurumları bünyesinde açılan sınıflardır.

* Uygulama Sınıfları: 36-68 aylık çocukların eğitimi amacıyla, Kız Meslek Lisesi bünyesinde açılan ve faaliyet gösteren sınıflardır.

 

B) Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı:

 

a)Özel Anaokulları (5580 sayılı Kanun doğrultusunda açılan okulları)

 

b)Özel Eğitim Okulları(573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname doğrultusunda açılan okulları)

 

* Anaokulları: 36-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla açılan özel okul öncesi eğitim kurumlarıdır.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı:

* Gündüz bakımevi: 37-66 aylık çocuklara hizmet veren kuruluşlardır.

 

* Kreş: 0-36 aylık çocuklara hizmet veren kuruluşlardır.

 


Diğer Kurum ve Kuruluşlar:

* Kamu kurumları, Üniversiteler, Fabrikalar vb. bünyesinde açılan okul öncesi kurumları bulunmaktadır.

Hüsniye Ahmet Akpınar Anaokulu özel mi devlete ait midir? 03/01/2020

 

Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi anaokulu olup öğretmen, idare ve personeli devlet görevlisidir.

Hüsniye Ahmet Akpınar Anaokulu kreş midir? 03/01/2020

Okulumuz, kreş değil; anaokuludur.

Çocuğum okul öncesi eğitim kurumuna ne zaman başlamalı? 03/01/2020

Çocuğunuzun kendini ifade etmesi, ne istediğini ve istemediğini karşısındakine anlatabilmesi, okula başlayabileceğini gösteren işaretlerden ilkidir. Bunun yanı sıra tuvalet eğitimini kazanmış olması, yani ihtiyacı olduğunda haber vermesi ve tuvalete gidebilmesi bu kararı güçlendirir.
Okulumuza, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonuna kadar 36 ayını dolduran ve aynı yılın aralık ayı sonuna kadar 68 ayını dolduramayan çocuklar kaydedilir.

Okul öncesi eğitim kurumlarında sınıfta kaç çocuk bulunur? 03/01/2020

Sınıf mevcutlarında, bir gruptaki çocuk sayısının 10'dan az, 20'den fazla olmaması esastır. Çocuk sayısı fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Ancak, her bir grubun azamî çocuk sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz. Anasınıfının tek olduğu durumlarda ve uygulama sınıflarında ise sınıf kapasitesi dikkate alınarak çocuk sayısı 25'e kadar çıkarılabilir.

Çocuğum özel eğitim öğrencisi ise okul öncesi eğitimden yararlanabilir mi? 03/01/2020

Okulumuz bünyesinde özel eğitim anasınıfı bulunmamaktadır.Çocuğunuzun özel eğitim ihtiyacı olması halinde, okul öncesi eğitim kurumuna kaydı belirli koşullar çerçevesinde mümkün olmaktadır. Rehberlik araştırma merkezlerinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca düzenlenen rapor sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarına yerleştirilmeleri uygun görülen (kaynaştırma raporu sonucunda) 36-68 aylık çocuklar, ağır ve çok ağır düzeyde zihinsel ve birden çok yetersizliği olmamak şartıyla 10 çocuk bulunan sınıflarda ikiden, 20 çocuk bulunan sınıflarda ise birden fazla olmayacak şekilde kaydedilirler.

 

Eğitimlerine tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla devam eden öğrencilerden okul öncesi eğitimde bir sınıfta bulunacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı 7/7/2018 tarihli ve 30471 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda düzenlenir.

 

 

 

Çocuğum ilköğretim çağına geldiği halde okul öncesi kuruma yönlendirilebilir mi? 03/01/2020

İlköğretim kurumlarının birinci sınıfına kayıt hakkı kazanmış olmakla birlikte fiziksel olarak yeterli gelişim sağlayamamış çocuklar, velisinin yazılı isteği üzerine okul öncesi eğitim kurumlarına kaydedilebilir. Buna göre 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler.

Çocuğum 66 aylık. İki yıldır anaokuluna devam ediyor. Öğretmenleri de biz de ilköğretime hazır olduğunu düşünüyoruz. Kayıt yaptırabilir miyim? 03/01/2020

İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

Okula kayıt için hangi tarihlerde başvurmalıyım? 03/01/2020

Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, temmuz ayının ilk iş gününde başlar.

Kayıt için öncelik tanınan durumlar nelerdir? 03/01/2020

Şehit, harp malûlü, gazi çocukları, anne ve babası veya bunlardan birisi ölmüş ya da anne-babası ayrılmış, ekonomik durumu yetersiz olan ailelerin çocukları ile özel eğitime ihtiyacı bulunan çocuklara öncelik tanınır.

Kayıt esnasında benden neler istenir? 03/01/2020

Kayıt esnasında sizden çocuğunuzun 6 adet vesikalık fotoğrafı ile okul idaresinden alacağınız kayıt formu, acil durumlarda başvuru formu, veli sözleşmesi belgelerini doldurmanız ve okul idaresine iade etmeniz gerekmektir.

Kayıt sırasında sözleşme imzalamak zorunlu mudur? 03/01/2020

Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği içerisinde bulunan sözleşme örneği temel alınarak gerektiğinde okul yönetimi ilaveler yaparak sözleşmeyi hazırlar. İki nüsha olarak hazırlanmış olan sözleşme öğrenci velisi ve okul müdürü tarafından imzalanır. Ödeme şartlarının ve okul kurallarının bulunduğu sözleşmenin imzalanması zorunludur. (Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Resmî Gazete Tarihi: 26.07.2014 Resmî Gazete Sayısı: 29072)

Okul öncesi eğitim kurumuna ücret ödeyecek miyim? 03/01/2020

Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların beslenme, temizlik, bakım ve sağlık giderleri ile kurumun/anasınıfı ve uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için velilerden bir miktar ücret alınır. Resmi okul öncesi eğitimi kurumları için belirlenen bu ücretler, Çankırı Valiliği onayıyla Çankırı Milli Eğitim Müdürlükleri bünyesinde oluşturulan ücret tespit komisyonunca taban/tavan olarak belirlenir. Belirlenen kayıt ücretinin dışında kayıt için velilerden ayrıca ücret alınamaz. Ancak ihtiyaç doğrultusunda bazı ek eğitim materyalleri için okul yönetimi ödeme talebinde bulunabileceği gibi sinema, tiyatro, gezi vb. sosyal etkinlikler için de ücret talep edilebilir.

Olanaksızlıklar nedeniyle çocuğumu okul öncesi eğitim kurumuna gönderemiyorum. Ne yapmalıyım? 03/01/2020

Durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla şehit, harp malûlü ve muharip gazi çocukları ile okul öğrenci kontenjanının 1/10’u oranındaki yoksul aile çocuklarından ücret alınmaz. Bu durumdaki çocuklardan özel gereksinimi olan çocuklara olanlara öncelik tanınır.

Okulunuzda verilen eğitim yarım gün mü? Kulüp programı var mı? 03/01/2020

Okulumuzda ikili eğitim verilmektedir. İkili eğitim okul öncesi eğitim kurumlarında günde 6 çalışma saati süresini aşmayacak şekilde sabah veya öğleden sonra yapılan eğitimdir. Çocuk kulübümüz yoktur.

Çocuğumu okula kayıt ederken sabah veya öğle grubunu seçme şansım var mı? 03/01/2020

 

Okulumuzun sabah ve öğle gruplarının tercihi, velilerimizin başvuru önceliğine göre ve tercih edilen sınıfın kontenjanların uygunluğu, kız erkek oranı, çocuk gelişim özellikleri, özel eğitim öğrenci sayısı, bir önceki yıl devam eden sınıf olması vs. şartlarının uygunluğu dahilinde yapılmaktadır. Şartlar müsait olduğunda okul yönetimi size seçme şansı tanıyacaktır.

Öğrencilerin sınıf dağılımları nasıl yapılmaktadır? 03/01/2020

Sınıflar, çocukların yaş, cinsiyet, kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ihtiyaçları, önceki yılki grubu, çocuğun gelişim özellikleri, veli istekleri gibi durumlara göre belirlenmektedir.

Çocuğumu hangi öğretmene vereceğimi seçme şansım var mı? 03/01/2020

Şartlar müsait olduğunda okul yönetimi size seçme şansı tanıyacaktır. Fakat sınıf mevcutları, kız-erkek öğrenci oranları ayarlanmışsa müdahale etmemek çocuğunuzun yararına olacaktır. Bu dağılımların ayarlandığı bir sınıfa ekstra bir çocuk kaydetmek sınıf mevcudunu artıracağı gibi oranları da bozacaktır. Eğitim ortamının daha sağlıklı olması için bu konuda ısrarcı olmamanız gerekmektedir.

Çocuğumun öğretmeninin tecrübeli ya da yeni mezun bir öğretmen olması okul yaşantısını etkiler mi? 03/01/2020

İlk bakışta bu sorunun cevabı belirli konularda avantajlara ve dezavantajlara sahip oldukları şeklinde görülse de donanımı iyi olan öğretmenlerde belirgin farklılıklar ortaya çıkmayacaktır. Tecrübeli öğretmen yaşantıları gereği problemleri daha ortaya çıkmadan çözme becerisini gösterirken, yeni mezun öğretmen de yaratıcı çözümler getirebilecektir. Öğretmenlerin ortak noktası çalışma yılları ve cinsiyetleri değil, çocuklarla ilişkileri yönetme becerileri, çocuklara verdikleri değer ve gösterecekleri koşulsuz sevgidir.

Öğretmenin sık değişmesi çocuğumun okul yaşantısını nasıl etkiler? 03/01/2020

Öğretmenin sık değişmesi her ne kadar istenen bir özellik değilse de bazen kaçınılmazdır. Bu gibi durumlarda üzülmek yerine olayın olumlu yönlerine odaklanmak gerekir. Gitmek zorunda kalan öğretmenin ister kurum kaynaklı, ister kendi özel hayatından kaynaklanan sorunları olduğu aşikârdır. En ılımlı kişi bile bu durumda bazı problemleri çocuklara yansıtacaktır. Buna karşılık çocuğun yeni gelen öğretmenle daha iyi anlaşma şansı yakalaması mümkündür. Dolayısıyla bu durum üzüntü kaynağı olmak yerine yeni bir şans olarak algılanmalıdır.

Okulda öğretmen ve yöneticiler dışında kimler görevlidir? 03/01/2020

Okul öncesi eğitim kurumlarında, yönetici ve öğretmenlerin dışında gereksinim ve kadro imkânları çerçevesinde; yardımcı personel, memur, aşçı, hizmetli görev yapmaktadır.

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri bulunmakta mıdır? 03/01/2020

Çocukların psikolojik açıdan sağlıklı gelişimleri ve ortaya çıkabilecek sorunlarının çözümlenmesi amacıyla okulumuzda rehberlik servisi ve rehber öğretmen bulunmaktadır. Ayrıca Rehberlik ve Araştırma Müdürlüğü ve ilgili kurum ve kuruluşlardan ihtiyaç dahilinde destek alınmaktadır.

İşim olduğunda çocuğumu okuldan başkası alabilir mi? 03/01/2020

Okula kayıt esnasında sizin tarafınızdan bildirilen kişiler çocuğu okuldan alabilir. Bildirmediğiniz hiç kimse en yakınınız olsa bile çocuğu okuldan alamaz. Böyle durumlarda çocuklara, anaokulu müdürü /müdür yardımcısı, nöbetçi öğretmenler eşlik eder.

Çocuğumun okula ulaşımı nasıl yapılacaktır? Bu hizmetle ilgili sorunlarım olduğunda kimlere danışmalıyım? 03/01/2020

Okul servis hizmetimiz bulunmamaktadır.

Çocuğumun okul öncesi eğitimi sırasında veli olarak sorumluluklarım nelerdir? 03/01/2020

Öğretmenin yapmaya çalıştığı gibi sizin de çocuğunuzu çok iyi tanımanız, onun güçlü ve gelişmeye açık yönlerini iyi bilip gelişimini en üst düzeye çıkarabilmek için öğretmenle işbirliği içinde çalışmanız çocuğun yararına olacaktır. Bunu sağlayabilmek için öğretmen ve okul idaresi zaman zaman bireysel veli görüşmeleri, ev ziyaretleri, veli katılımları, aile eğitimleri, veli toplantıları yapacaklardır. Yapılan bu çalışmalara katılmanız ve işbirliği halinde olmanız beklenilmektedir. Zaman zaman çocuğunuzla birlikte çalışmanız için eve çeşitli etkinlikler  gönderecektir. Bu etkinliklerin amacı, çocuğunuzla birlikte etkili zaman geçirmenizi, etkili iletişim kurmanızı, onu daha yakından tanımanızı sağlamaktır. Dolayısıyla aile katılımı çalışmalarını çocuğunuzla birlikte yapmanız faydalı olacaktır.

Okul öncesi eğitiminde aile katılımı nedir? Önemi ve yararları hakkında bilgi verir misiniz? 03/01/2020

Aile katılımı; ailelerin desteklenmesi, eğitilmesi ve eğitime katılımlarının sağlanmasına, çocukların deneyimlerinin, evleri ile eğitim kurumları arasındaki iletişim artışı ve sürekliliği ile arttırılmasına ve programların velilerin katılım ve katkıları ile zenginleştirilmesine yönelik sistematik bir yaklaşımdır. Aile katılımı, bilgi paylaşma ve ilişki kurma işlemidir; görünmeyen programın temel bir kurum olduğu kadar çocukların dünyaları arasında da bir tutarlılık köprüsü oluşturur. Aileler, öğretmenlerin kendilerini dinlemesinden, çocuklarıyla ilgili bilgileri paylaşmaktan, çocukların bakım sorunları ile ilgili öneriler almaktan ve veli olarak rolleri teşvik edildiğinde, desteklendiklerine inanırlar. Programda diğer ailelerle iletişim ve etkileşim içinde olmaları da veliler için destek ve teşvik oluşturur.

Okul-aile işbirliğinin çocuk, aile, öğretmen ve kurum açısından yararları söyle açıklanabilir:

1. Çocuk Açısından:
* Çocuğu, mutlu ve başarılı bir kişi olarak hayata hazırlama.
* Okul ile ev arasında, çocuğa gösterilebilecek farklı eğitim tutumlarını ortadan kaldırma.
* Evin devamı olan güvenli bir ortamda daha iyi bir öğrenme fırsatı yaratabilme.

2. Aile Açısından:
* Çocuklarının eğitimlerinde kendi rollerinin öneminin farkına varabilme,
* Çocuğun gelişimine çok yönlü olarak katkıda bulunabilme,
* Bu konuda kendine güven duyabilme,
* Kendi ilgi, yetenek, becerilerinin farkına varabilme,
* Çocuklara duydukları saygının artması, onları birey olarak görebilme,
* Çocukla sağlıklı bir iletişim kurabilme,
* Zaman ayıramamaktan dolayı duydukları suçluluk duygusunu yok edebilme,
* Yeni beceriler kazandırabilme,

3. Öğretmen Açısından:
* Programını daha kolay gerçekleştirebilme,
* Sağlıklı bir sonuca ulaşabilme,
* Sağlıklı iletişim sonucu kolayca tanıyabilme ve problemleri çözebilme,
* Sorumluluklarını paylaşabilme,
* Hedeflere ulaşabilme,
* İş tatminindeki artışı sağlayabilme,

4. Kurum Açısından:
* Eğitimin sürekliliğini sağlayabilme,
* Çocuğun çok yönlü gelişimine katkıda bulunabilme,
* Amaçlarına daha kolay ulaşabilme,
* Eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilme,
* Eğitimin kalitesini arttırabilme,
* Sorumluluklarını paylaşabilme,
* İş tatminindeki artışı sağlayabilme

Çocuğumun okula uyum sağlayıp sağlamadığını nasıl anlayacağım? 03/01/2020

Çocuğunuz okula keyifle gidip geliyorsa, okul saatini kaçıracağından endişe ediyorsa, arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle paylaştıklarını anlatıyorsa her şey yolunda demektir. Bazı çocuklar başlangıçta okulla ilgili bilgi vermek istemeyebilir. Bu, onun okula uyum sağlamadığı anlamına gelmez, bütün olarak değerlendirmek daha doğru olur. Belirli bir süre ağlayarak, evdeki yaşantısındaki alışkanlıkları hakkında taleplerinde ısrarcı olabilir. Veli olarak gösterilecek  tutarlı tutum ve okulla geçilecek iş birliği bu sürecin kolay atlatılmasına neden olacaktır.

Alışma sürecinde benim üstüme düşen görevler nelerdir? 03/01/2020

Çocuğunuzun hangi okula gideceğine karar verdikten sonra okula başlamadan önceki haftalarda çocuğunuzla birlikte okula gidin, okulu gezin, öğretmenlerle ve diğer çocuklarla tanıştırın. Neler yapacağını, kimlerle beraber olacağını ona anlatın. Okula başladıktan sonra da kaygılarınız varsa bunları çocuğunuza hissettirmeyin. Kendi deneyimlerinizi onunla paylaşın. Onun anlattıklarını dinleyin. Günlük deneyimlerini anlatması için çocuğunuza fırsatlar yaratın ama onu zorlamayın.

Çocuğumun okuldaki gelişimini nasıl takip edebilirim? 03/01/2020

Öğretmen çocuğu tanımak ve gelişimini desteklemek için temel tanıma teknikleri, gözlem, gelişimsel testler ve portfolyo (bireysel gelişim dosyası) değerlendirmeleri yapar ve bunları dönem içerisinde belirli aralıklarla ve dönem sonlarında ailelerle paylaşır. Çocuğun en yüksek yararı sağlaması için aile ile birlikte gerekli düzenlemeleri yapar. Bu uygulamanın dışında da ihtiyaç hissettiğiniz zamanlarda çocuğunuzun gelişimine ait bilgileri öğretmenden alabilirsiniz.Öğretmene düşen görev her çocuğu tüm gelişim alanlarında ulaşabileceği en üst düzeye çıkarabilmek için etkinlikleri çeşitlendirmektir.  Ayrıca yeni uygulamaya göre her okul öğrenci ile ilgili bilgileri e-okul sistemine kaydedecektir.

Çocuğuma okulda zorla yemek yedirilir mi? Çocuğumu okulda zorla uyuturlar mı? 03/01/2020

Okul size aylık beslenme çizelgesi yollayacaktır. Bu çizelgeyi dikkate alarak akşam öğünlerini eksik kalan yönlerden zenginleştirebilirsiniz. Çocuğunuzu mümkünse dengeli bir kahvaltı öğününün ardından okula bırakın. Okulda verilecek olan sabah akşamüstü kuşlukları ara öğün yerine geçecektir. Sıkı bir kahvaltı ile okula gelen çocuğunuzun beslenme açısından eksik kalan yönlerini akşam tamamladığınızı göz önünde bulundurduğumuzda çocuğunuzun okulda verilen öğle yemeğini tamamlayamaması gelişimi açısından çok büyük bir eksiklik ortaya çıkarmayacaktır. Bu bakış açısıyla bakıldığında gerek siz gerek öğretmen çocuğu yemek için zorlamamalıdır. Bazen aileler için yemek konusu odak noktası haline gelir. O kadar ki öğretmenle karşılaştıklarında ilk sordukları soru "Çocuğum yemeğini yiyor mu?" olur. Dolayısıyla bu konuda kendini baskı altında hisseden öğretmen çocuğu yemek yemesi için elinde olmadan zorlayabilir. Bu durumlarla karşılaşmamak sizin elinizdedir. Okulumuz yarım gün eğitim verdiği için uyku saati bulunmamaktadır.

Çocuğum okulda tuvalete gitmek istediğinde düğmesini/fermuarını çözerler mi? İşi bittiğinde kapatırlar mı? Ellerini yıkamasına yardım ederler mi? 03/01/2020

Çocukların mümkün olduğu kadar tuvalet eğitimini kazandıktan sonra okula kaydolmaları uygun olacaktır. Bununla birlikte küçük yaşlarda çocuk tuvalete gitmek istediği zaman giyinip soyunma konusunda öğretmen /personel tarafından desteklenir. Pantolonunu indirip çekebilen, düğmelerini ilikleyip, fermuarını kapatabilen çocukların desteğe ihtiyacı yoktur. Yine de kolay indirilip çekilebilen beli lastikli pantolonlar çocuğun da öğretmenin de işini kolaylaştıracaktır.

Çocuğumun öz bakım becerilerini öğretmeni mi yoksa kendisi mi yerine getirmelidir? 03/01/2020

Öz bakım becerileri kendi kendine yemek yeme, el-yüz yıkama, diş fırçalama, giyinme ve soyunma gibi becerileri içerir. Bu becerileri kazandırma aşamasında ailenin de öğretmenin de çocuğa iyi modeller olmaları gerekir. İlerleyen aşamalarda çocuğun bunları bağımsız yapması teşvik edilmelidir. Bağımsız yapar hale geldiğinde yardım kesilmelidir. Bu aşamada slogan: "Yalnız yapabileceği hiçbir şeyi onun yerine sen yapma" olmalıdır.

Her çocuğun uygulanan program ve etkinliklerden eşit olarak yararlanma olanağı var mıdır? 03/01/2020

Yapılan etkinliklerden her çocuk kendi ilgi, ihtiyaç, beceri, algılama düzeyi oranında yararlanacaktır. Öğretmene düşen görev her çocuğu tüm gelişim alanlarında ulaşabileceği en üst düzeye çıkarabilmek için etkinlikleri çeşitlendirerek tüm çocukların yarar sağlamasına olanak tanımak ve eksiklikleri tamamlamaktır. "En büyük eşitsizlik, herkese aynı davranmaktır."

Çocuğumun okulda sorunu olduğunda ne yapmalıyım? 03/01/2020

Yaşadığı sorunlarda çocuğunuzu, onu anlamaya çalışarak ve yargılamadan dinlemeniz yani "etkin dinleme" yapmanız bile bazen o problemin çözüme kavuşması için yeterli olacaktır. Yeterli olmadığı durumlarda öğretmenle iletişime geçip, problemin farkında olup olmadığını anlamak, problemden onu da haberdar etmek ve olası çözümleri siz, öğretmen ve çocuğun kendisi ile birlikte yaratmak çocuk için en yararlısı olacaktır. Bu çabalar sonuç vermediği takdirde yönetimden yardım istemelisiniz.

Çocuğum hastalandığında veya olumsuz bir durumla karşılaştığında nasıl haberdar olacağım? 03/01/2020

Böyle bir durumda sorun okul içinde öncelikle çözülmeye çalışılır. Okulun olanakları dâhilinde çözümlenemediği durumlarda okul yönetimi tarafından size ya da kayıt esnasında belirttiğiniz kişilere ulaşılacaktır. 

E-okul nedir? 03/01/2020

E-okul, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2007 yılının Ocak ayında kullanıma açılmış olan bir okul yönetim bilgi sistemi yazılımıdır. Bir öğrencinin okula kaydından başlayıp, mezuniyetine kadar olan tüm süreci içerir. Tüm resmi ve özel ilköğretim okulları, ortaöğretim okulları, anaokulları ve özel eğitim okulları e-okul sistemine giriş yapmaktadır.

E-okul uygulaması ile öğrencinin okula kaydı, dosya bilgilerinin ve resminin sisteme işlenmesi, nakil alma ve nakil verme işlemleri, devamsızlık girişi ve devamsızlık takibi, okulun ders programının, okutulacak derslerin ve dersi okutacak öğretmenlerin bilgilerinin işlenmesi, sınav tarihleri ve gelişim raporu işlemleri, öğrencilerin sınav ve projelerden aldıkları notların sisteme işlenmesi, öğrenciye karne, takdir, teşekkür gibi belgelerin verilmesi e-okul sistemi üzerinden yapılmaktadır. E-okul veli bilgilendirme sistemi için lütfen tıklayınız.

Anasınıfında ya da anaokulunda teneffüs saatleri var mıdır? 03/01/2020

Okul öncesi eğitiminde teneffüs kavramı yoktur. Çocuklar için düzenlenen eğitim etkinlikleri aralıksız olarak uygulanır. Çocukların dinlenmesi; kitap okuma, müzik dinleme, uyku gibi sakin etkinliklerle sağlanır.

Anaokulu ya da anasınıfında devam zorunlu mudur? 03/01/2020

Okul öncesi kuruma kayıtlı çocukların günlük eğitimi aksatmayacak şekilde devam etmeleri beklenmektedir. Ancak özel eğitim gerektiren çocukların sosyal uyum ve gelişim özelliğine göre günlük devam sürelerinde esneklik sağlanır. Mazeretsiz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen mazeretsiz olarak aralıksız 20 gün okula devam etmeyen ve devam ettiği hâlde belirtilen süre içinde ücretleri yatırılmayan çocukların kaydı silinir. Bu durum aileye yazılı olarak bildirilir. Bulaşıcı bir hastalık nedeniyle devam edemeyen çocuklar, sakınca olmadığına ilişkin sağlık kuruluşlarından alınacak tabip raporu ile kuruma devam edebilir

Çocuğum okul öncesi eğitim kurumuna giderken belirli bir kıyafet giymek zorunda mıdır? 03/01/2020

Resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların rahat hareket etmelerini sağlayacak kıyafetler seçilir. Kıyafetler ilgili mevzuata uygun olarak okul yönetimi tarafından belirlenir.

Okul öncesi kurumlarda gıdaların ve okulun temizliği nasıl sağlanmaktadır? 03/01/2020

Okullarda gıdaların hazırlanması, saklanması ve dağıtılması sağlık ve temizlik kurallarına uygun olarak yönetici ve öğretmenlerin gözetimi, İl Halk Sağlığı Müdürlüğünün  senede en az iki kez yemekhane denetimi altında yapılır. Okulumuzda Sağlık Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı protokolüyle temizlik kriterlerini sağlayan okullara verilen Beyaz Bayrak uygulamasına layık görülmüştür. Ayrıca, yine sağlıklı beslenme konusunda yeterliliğe sahip okullara verilmekte olan Beslenme Dostu Okul Sertifikası bulunmaktadır.

Okulda hangi etkinlikler yapılır? 03/01/2020

Okula Geliş, Güne Başlama Zamanı
Okul öncesi eğitimi kurumlarında günün başlangıcında yer verilmesi gereken bir zaman aralığıdır. Çocukların birbirlerine ve gün içinde yapılacak diğer etkinliklere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu süreçte çocukların birbirleriyle ve öğretmenleriyle yüz yüze etkileşimi sağlanır. Özellikle grup içinde utangaç olan veya kendini ifade etmekte zorlanan, kendini iyi hissetmeyen çocukların faydalanabileceği bir süreçtir.

Matematik Etkinliği
Matematik eğitimi, çocuğun bilişsel gelişimine katkı sağlamak, çocuklarda matematiğe karşı olumlu bir tutum kazandırmak, çocukların önceden getirdikleri kavramsal bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmasına yardımcı olmak, matematiksel kavramların neden ve nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak amacını taşımaktadır. Ayrıca matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisini geliştirmek amaçlanmalıdır. Uygulanan matematik etkinlikleri ile çocuklar çevrelerindeki örüntüleri fark etmeli, varsayımlar geliştirip bunları deneyebilmeli, problem çözebilmeli, akıl yürütebilmeli ve matematiksel kavramları kullanarak iletişim kurabilmelidirler.

Drama
Drama çocukların bir grup içerisinde durum veya olayları kendi yaşantılarından yola çıkıp materyaller kullanarak, dramatik formlar yoluyla canlandırmalarıdır. Okul öncesinde drama; çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlayan, bütün gelişimlerini destekleyen, daha önceden belirlenmiş amaçları olan, olayları sözel veya sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu bir etkinliktir.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları
İlkokula hazırlık çalışmaları; çocukların okul öncesi eğitim kurumlarına devam ettiği süre boyunca sosyal ve duygusal, motor, bilişsel, dil ve öz bakım becerileri gibi bütün alanlarda eşit şekilde desteklendiği çalışmaların bir bütünüdür. Bu alanda yapılacak çalışmalar çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başladığı ilk günden itibaren bütün gelişim alanlarını kapsamalı ve birbiri üzerine eklenerek gitmelidir. Çocuğun bir beceriyi tam anlamıyla kazanabilmesi için uzun yıllara ihtiyaç vardır. Kesinlikle okuma veya yazma öğretmek amacını taşımamaktadır. Programda okuma ve yazma öğretimi yoktur. Harfleri göstermek ve harfleri yazdırmak da yoktur.

Sanat
Çocuğun yaratıcılığını ve hayal gücünü kullanarak problem çözmesine, eleştirel ve çözüm odaklı düşünmesine olanak tanıyan etkinliklerdir. Sanat etkinlikleri aynı zamanda çocukların kendilerini ifade ederek iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Bunlara ek olarak sanat etkinlikleri çocuğun kendini, içinde bulunduğu kültürü ve diğer kültürleri daha iyi anlamasına olanak tanıyarak farklılıklara saygı duymasına da yardımcı olur.

Türkçe
Türkçe etkinliği çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve iletişim becerilerini artırmak için planlanan etkinliklerdir. Türkçe etkinliklerinin amacı; çocukların Türkçeyi düzgün kullanmasını, sesleri çıkarabilmesini, farklı söz dizimsel yapıları anlama ve kullanmasını, dinleme becerilerini kazanmasını, duygu ve düşüncelerini sözel ve sözel olmayan yollarla ifade etmesini, ses tonunu ayarlamasını ve sözcükleri doğru üretmesini sağlamaktır. Bunların yanı sıra Türkçe etkinliklerinin önemli işlevlerinden birisi çocukların kitaplara karşı olumlu tutum geliştirmelerini desteklemek ve kitap sevgisini aşılamaktır.

Oyun Etkinliği
Oyun, çocukların uzmanlık alanıdır. Dünyanın her yerinde çocuklar her koşulda, her zaman, her şeyle oyun oynayabilirler. Oyun sadece çocukların değil yaşam boyu bireylerin haz verici uğraşı olarak önemini sürdürür. Çocukluk döneminin vazgeçilmez uğraşı olan oyundan en etkili öğrenme fırsatı olarak yararlanılmalıdır. Çocuklar öğrenme deneyimlerini oyunları aracılığı ile geliştirirler ve zenginleştirirler.

Müzik Etkinliği
Müzik etkinlikleri, çocukların hem bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen hem de müziksel gelişim sürecini olumlu yönde etkileyen çalışmalardır. Bu çalışmalar,  ses ve müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma gibi etkinliklerden oluşur.

Fen Etkinliği
Çocukları dikkat etmeye, soru sormaya, merak etmeye, gözlemlemeye, araştırmaya, incelemeye ve keşfetmeye yönelten etkinliklerdir. Çocuklar ilk elden deneyimler kazanırken onların bilimsel süreç becerilerini kullanmalarına özen gösterilmelidir. Bu etkinliklerle yaşam gerçeklerini tanıtırken çocuklarda çevre farkındalığı da sağlanacaktır. Çocukların çevrelerine karşı doğru tutumlar geliştirebilmeleri ve doğru davranabilmeleri için öğretmenin tutumlarının da doğru olması ve doğru davranması gerektiği unutulmamalıdır.


Hareket Etkinliği:
Hareket etkinliğinin amacı, çocukların temel hareket becerilerini geliştirerek çocuğun fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, gelişimine ve öz bakım becerilerine katkıda bulunmaktır. Böylece çocuğun fiziksel etkinliklere yaşam boyu katılımı da sağlanabilir. Çocukların fiziksel ve motor yeterliliklerinin, algısal motor gelişimlerinin ve hareket becerilerinin yani yer değiştirme, nesne kontrolü ve denge becerilerinin geliştirilmesini içeren etkinliklerdir. Bu etkinlikler süresince çocukların temel hareket becerileri, beden farkındalığı motor yeterliliği (güç, koordinasyon, hız, çabukluk) ve fiziksel yeterliliği (esneklik, kuvvet, dayanıklılık)  gelişir.

Alan Gezileri
Alan gezileri çocukların araştırma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan ve anlamlı öğrenme gereksinimlerini karşılama amacını taşımaktadır. Yalnızca fen eğitimi etkinlikleri kapsamında düşünülmemesi gerekir. Bu geziler bir yandan çocukların yaşadıkları çevreyi tanımalarına, bir yandan da eğitim programına alınan kazanımlara ulaşmalarına ve kavramları öğrenmelerine ortam hazırlar.

Çocuğumu almak için geç kalırsam, ona kim refakat eder? 03/01/2020

Geç kaldığınız durumlarda çocuğunuza sınıf öğretmeni refakat etmektedir. Anaokullarında nöbetçi öğretmende çocuğunuza eşlik edebilmektedir. Ancak, geç kalınacağı daha önceden okula bildirilmelidir. Bu durumun sıklıkla yaşanması durumunda çocukların olumsuz etkileneceği de bilinmelidir. Bu durum alışkanlık haline getirilmemelidir.

Okulun aile eğitimine yönelik programları var mı? 03/01/2020

Okulumuzun ailelere gönderdiği "Aile Eğitimi İhtiyaç Belirleme Formu" ile belirlenen eğitim ihtiyaçları ve okulun kendi belirlediği konulara yönelik, rehber öğretmen, eğitimciler ve okulun imkânları dâhilinde okula davet edilen ilgili uzmanlarca aile eğitimleri aylık düzenlenmektedir.